20 Mayıs 2013 Pazartesi

Dinsel öğretiler ve o öğretiye özgü ölümsüzlük sistemleri uğruna dökülen kanlar hakkında bolca mürekkep harcanmıştır.Christopher Gitchens'ın "Yeni Ateist" hareketinin incili sayılan "Tanrı Büyük Değildir:Din Herkesi Nasıl Zehirliyor" adlı kitabında dinin üstünlüğünü korumak adına insanlığa karşı işlenen suçların kapsamlı bir bütünü verilir.Ama bizce durumu en iyi özetleyen öykü gerçeküstücü komedyen Emo Phillips'in öyküsüdür:

“Bir gün köprüde yürüyordum ve kenarda, aşağı atlamaya hazırlanan bir adama rastladım. Hemen koştum ve “dur” dedim “yapma!”
“Neden yapmayayım?” dedi.
“E, uğruna yaşanacak çok şey var çünkü!”
“Mesela?”
“Şey… Dindar mısın?”
“Evet”
“Bende!” dedim. “Gördün mü? Şimdiden asgari müşterekte birleştik bile! Gel konuşalım. Hıristiyan mısın yoksa Budist mi?”
“Hıristiyan’ım”
“Ben de! Katolik misin, Protestan mı?”
“Protestan”
“Bende! Episkopal mısın, Baptist mi?”
“Baptist”
“Vay! Ben de! Tanrı’nın Baptist kilisesinden mi yoksa Efendimizin Baptist kilisesinden misin?”
“Tanrı’nın Baptist kilisesindenim”
“Ben de! Özgün Tanrı’nın Baptist kilisesinden misin yoksa reformcu Tanrının Baptist kilisesinden misin?”
“Reformcu Tanrının Baptist kilisesindenim”
“Ben de! Peki, 1879’da reform yapan reformcu Tanrının Baptist kilisesinden misin yoksa 1915’te reform yapan reformcu Tanrının Baptist kilisesinden misin?
“1915’te reform yapan reformcu Tanrının kilisesindenim” dedi adam
Bunun üzerine bende “Geber o zaman kafir pislik!” deyip ittim alçağı.

Phillips'te bunun daha kısaltılmışı da var(Zamanınız kısıtlıysa):

İnsanın hayatındaki en zor an, herhalde sevdiği birisini şeytan diye öldürmek zorunda kaldığı andır.


Nietzsche Öldü! Bir Hippopotam Olarak Yeniden Doğdu, sf. 17-19, Thomas Cathert, Daniel Klein

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder